Objawy
|
Przyczyny
|
Sposób naprawy
|
Nadmierny luz w układzie
kierowniczym. Stuki w zawieszeniu lub trudności w kierowaniu
|
1.Zużyta przekładnia
kierownicza
|
1. Wymienić przekładnię
|
2. Luzy w przegubach drążków
kierowniczych
|
2. Wymienić przeguby na
nowe
|
3. Nie właściwa
regulacja zębatki przekładni kierowniczej
|
3. Wyregulować luz przekładni.
|
4. Luzy w przegubach
zwrotnic
|
4. Wymienić przeguby
zwrotnic.
|
Samochód ściąga w jedną
stronę.
|
1. Niewłaściwie
ustawiona geometria kół.
|
1. Sprawdzić i wyregulować
geometrię kół.
|
2. Zużyte przeguby drążków
kierowniczych.
|
2. Wymienić przeguby.
|
3. Zużyte przeguby
zwrotnic.
|
3. Wymienić przeguby.
|
4. Nierówne ciśnienie w
ogumieniu.
|
4. Zmierzyć i wyrównać
ciśnienie.
|
5. Zbyt mała siła tłumienia
amortyzatorów.
|
5. Sprawdzić stan
amortyzatorów, wymienić w wypadku dużego zużycia.
|
6. Klocki blokują tarczę
hamulcową
|
6. Naprawić zacisk.
|
Trudności w obracaniu
kierownicą
|
1. Brak oleju w przekładni
kierowniczej
|
1. Uzupełnić olej,
|
2. Zatarte przeguby
zwrotnic lub drążków kierowniczych.
|
2. Wymienić uszkodzone
przeguby.
|
3. Niewłaściwa geometria
zawieszenia.
|
3. Sprawdzić geometrię
zawieszenia, w razie potrzeby ustawić.
|
4. Uszkodzenie układu
wspomagania kierownicy (w samochodach z układem wspomagania)
|
4. Naprawić układ
wspomagania. Sprawdzić pasek napędowy pompy wspomagania.
|
Bicie boczne i drgania kół
jezdnych
|
1. Skrzywiona tarcza koła
jezdnego.
|
1. Wymienić tarczę koła.
|
2. Niewyważone koła
jezdne.
|
2. Wyważyć koła.
|
3. Zbyt małe siły tłumienia
amortyzatorów.
|
3. Sprawdzić stan
amortyzatorów.
|
4. Zużyte łożyska kół
jezdnych.
|
4. Wymienić łożyska.
|