WITAM! Na www.volkswagenjetta.prv.plWITAM! Na www.volkswagenjetta.prv.plWITAM! Na www.volkswagenjetta.prv.plWITAM! Na www.volkswagenjetta.prv.pl




TABELA USTEREK UKŁADU KIEROWNICZEGO

Objawy

Przyczyny

Sposób naprawy

Nadmierny luz w układzie kierowniczym. Stuki w zawieszeniu lub trudności w kierowaniu

 

 

1.Zużyta przekładnia kierownicza

1. Wymienić przekładnię

2. Luzy w przegubach drążków kierowniczych

2. Wymienić przeguby na nowe

3. Nie właściwa regulacja zębatki przekładni kierowniczej

3. Wyregulować luz przekładni.

4. Luzy w przegubach zwrotnic

4. Wymienić przeguby zwrotnic.

Samochód ściąga w jedną stronę.

 

1. Niewłaściwie ustawiona geometria kół.

1. Sprawdzić i wyregulować geometrię kół.

2. Zużyte przeguby drążków kierowniczych.

2. Wymienić przeguby.

3. Zużyte przeguby zwrotnic.

3. Wymienić przeguby.

4. Nierówne ciśnienie w ogumieniu.

4. Zmierzyć i wyrównać ciśnienie.

5. Zbyt mała siła tłumienia amortyzatorów.

5. Sprawdzić stan amortyzatorów, wymienić w wypadku dużego zużycia.

6. Klocki blokują tarczę hamulcową

6. Naprawić zacisk.

Trudności w obracaniu kierownicą

 

1. Brak oleju w przekładni kierowniczej

1. Uzupełnić olej,

2. Zatarte przeguby zwrotnic lub drążków kierowniczych.

2. Wymienić uszkodzone przeguby.

3. Niewłaściwa geometria zawieszenia.

3. Sprawdzić geometrię zawieszenia, w razie potrzeby ustawić.

4. Uszkodzenie układu wspomagania kierownicy (w samochodach z układem wspomagania)

4. Naprawić układ wspomagania. Sprawdzić pasek napędowy pompy wspomagania.

Bicie boczne i drgania kół jezdnych

 

1. Skrzywiona tarcza koła jezdnego.

1. Wymienić tarczę koła.

2. Niewyważone koła jezdne.

2. Wyważyć koła.

3. Zbyt małe siły tłumienia amortyzatorów.

3. Sprawdzić stan amortyzatorów.

4. Zużyte łożyska kół jezdnych.

4. Wymienić łożyska.